Preskočite na glavni sadržaj
HR
Vijesti

Donesena Preporuka o minimalnim tehničko-tehnološkim uvjetima za kućne kovčežiće

VIJEST
 
U cilju poboljšanja kakvoće uručenja poštanskih pošiljaka, Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM) donijela je Preporuku o minimalnim tehničko-tehnološkim uvjetima za kućne kovčežiće.
 
ZAGREB, 7. ožujka 2016. – Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM), u provođenju svojih nadležnosti nadzora i regulacije tržišta poštanskih usluga te ostvarivanja regulatornih načela sa ciljem promicanja interesa korisnika usluga i poticanja davanja jasnih obavijesti u korištenju usluga, donijela je Preporuku o minimalnim tehničko-tehnološkim uvjetima za kućne kovčežiće, a temeljem Akcijskog plana za provedbu Strategije razvoja tržišta poštanskih usluga u Republici Hrvatskoj do 2020., u kojem se HAKOM pojavljuje kao nositelj navedene aktivnosti.
 
Kućni kovčežić, kao jedan od specifičnih oblika poštanske mreže, namijenjen je za uručenje poštanskih pošiljaka te je obveza investitora ili vlasnika građevine stambene i/ili poslovne namjene, kao krajnjih korisnika poštanskih usluga, postaviti i održavati kućne kovčežiće za uručenje poštanskih pošiljaka. Objavljenom Preporukom predlažu se minimalne dimenzije kućnih kovčežića pojedinačne ili skupne izvedbe, odgovarajući oblik i izgled istih, odgovarajući materijal za izvedbu samih kućnih kovčežića kao i minimalne i maksimalne visine za postavljanje na pogodnim mjestima u ili na samim građevinama ili izvan građevina (zgrada) stambene i/ili poslovne namjene.
 
Svrha Preporuke je poboljšavanje kakvoće uručenja poštanskih pošiljaka, osobito pošiljaka iz opsega univerzalne usluge, koje uključuju uručivanje običnih poštanskih pošiljaka, preporučenih pošiljaka i pošiljaka s označenom vrijednosti, što obuhvaća sudska, upravna i druga pismena, kojima se reguliraju i različita statusna i imovinska prava korisnika usluga te je u interesu svih dionika uredna i pouzdana dostava. Nepostavljanje ili neodržavanje kovčežića ima za posljedicu nedostavljanje ili nepravilno dostavljanje pošiljaka. Podizanjem svijesti korisnika o pravima, obvezama i mogućnostima, poboljšava se kakvoća pruženih usluga, osobito u dijelu uručenja pošiljaka kao posljednje faze u obavljanju poštanske usluge, ujedno i najvažnije za krajnjeg korisnika. Upravo stoga, kroz poboljšanu informiranost korisnika o njihovim pravima i obvezama, Preporuka u konačnosti promiče i podiže razinu zaštite prava korisnika poštanskih usluga te osigurava bolji pristup univerzalnoj usluzi, kao usluzi od općeg gospodarskog interesa.
 
Preporuka o minimalnim tehničko-tehnološkim uvjetima za kućne kovčežiće dostupna je putem poveznice https://www.hakom.hr/default.aspx?id=3737 
 
                                                                                              # # #
 
Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:
 
Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM)
Ulica Roberta Frangeša Mihanovića 9
10110 Zagreb
Tel. + 385 (0)1 700 70 07
Fax. + 385 (0)1 700 70 70
 
Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: https://www.hakom.hr
 
 
O HAKOM-u:
 
HAKOM (www.hakom.hr) - Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištima elektroničkih komunikacija te poštanskih i željezničkih usluga. HAKOM štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora usluga po prihvatljivim cijenama, određuje održive konkurentne uvjete operatorima, davateljima poštanskih usluga i željezničkim prijevoznicima uz pravedne uvjete za povrat ulaganja te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kakvoći života u RH primjenom suvremenih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija te željezničkih i poštanskih usluga, podržavanje rasta ulaganja i inovacija u tržišta, učinkovita uporaba ograničenih resursa, ubrzani rast širokopojasnih usluga, velika ponude komunikacijskih, željezničkih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, određivanje i ugradnja učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih stručnosti i znanja u području reguliranja tržišta.