Zlonamjerne i neželjene EK
Zlonamjerni ili uznemiravajući pozivi, SMS i MMS poruke
Ako primate zlonamjerne ili uznemiravajuće pozive, SMS ili MMS poruke, možete podnijeti pisanu prijavu operatoru. Prijava mora sadržavati podatke o pozivajućem broju, datumu i vremenu zaprimanja poziva, SMS ili MMS poruka. Nakon što operator utvrdi potrebne podatke o pošiljatelju, dostavit će ih nadležnoj policijskoj upravi na daljnje postupanje, a Vas će o tome obavijestiti u pisanom obliku.Wangiri pozivi (napad)
Ako primate pozive s nepoznatih brojeva iz inozemstva, može se raditi o „wangiri“ pozivima koji „zazvone samo jednom“ te ostanu zabilježeni kao propušteni pozivi, s namjerom da uzvratite pozive, što Vam može izazvati značajno veće troškove. Isto tako se može raditi o pozivima putem kojih treća strana želi doći do Vaših osobnih podataka s ciljem prevare, odnosno ostvarenja protupravne koristi.Što možete učiniti?
- ako je moguće blokirati broj pozivatelja na Vašem uređaju
- prijaviti pozivajući broj svom operatoru (datum i vrijeme pozivanja)
- prijaviti HAKOM-u na adresu e-pošte: nezeljeni.sms@hakom.hr
Napominjemo da se u Republici Hrvatskoj dolazni pozivi ne naplaćuju, neovisno o tome odakle dolazi poziv.
Neželjene elektroničke komunikacije
Svaka izravna promidžba i prodaja putem telefona, elektroničke pošte, SMS ili MMS poruke, dopuštena je samo uz Vašu prethodno dobivenu privolu.Svako slanje promidžbenog i prodajnog sadržaja mora biti obavljeno isključivo s registriranih brojeva/adresa elektroničke pošte, koji ne prikrivaju identitet pošiljatelja, a u porukama/elektroničkoj pošti mora biti jasno navedeno kako zaustaviti daljnje zaprimanje takvog sadržaja bez naknade.
Neželjenu elektroničku poštu možete blokirati korištenjem SPAM filtera u klijentu za čitanje elektroničke pošte. Operator Vam mora omogućiti filtriranje dolazne elektroničke pošte te jednostavan način oblikovanja, uključivanja i isključivanja takvih filtera.
Neželjene pozive, SMS ili MMS poruke možete prijaviti HAKOM-u na adresu e-pošte: nezeljeni.sms@hakom.hr.
U prijavi je potrebno navesti broj s kojeg ste nazvani/primili poruku, datum i vrijeme primitka, Vaše ime i prezime, broj telefona i naziv operatora s kojim imate ugovorenu uslugu te opis sadržaja poziva ili poruke iz kojeg je vidljivo da se radi o promidžbi. Ako imate mogućnost, ove informacije pošaljite kao sliku zaslona telefona koji prikazuje primljenu poruku te je priložite svojoj prijavi. Nakon provjere Vaše prijave, broj će biti blokiran u najkraćem mogućem vremenu.
Registar „NE ZOVI“
Registar "NE ZOVI" je besplatan javni registar telefonskih brojeva korisnika koji ne žele da ih trgovci kontaktiraju putem telefona, SMS ili MMS poruka, u svrhu promidžbe i prodaje, a propisan je Zakonom o zaštiti potrošača.Zahtjev za upis u Registar "NE ZOVI" podnosite svom operatoru, koji će u roku od 7 dana od dana zaprimanja zahtjeva bez naknade upisati Vaš broj.
HAKOM ne upisuje brojeve u Registar "NE ZOVI", ali na hakom.hr/ne-zovi možete pronaći svu dokumentaciju i upute, kao i provjeriti je li telefonski broj upisan.
Ako nakon upisa Vašeg broja u Registar "NE ZOVI" i dalje zaprimate promidžbene/prodajne pozive i/ili poruke prijavu možete podnijeti Državnom inspektoratu.