Prenosivost broja (+ e-Prenosivost)
Operatori javno dostupnih telefonskih usluga, uključujući i usluge u pokretnoj elektroničkoj komunikacijskoj mreži, moraju omogućiti svojim pretplatnicima, na njihov zahtjev, da neovisno o promjeni operatora zadrže dodijeljeni broj, i to na određenoj lokaciji, u slučaju zemljopisnih brojeva, odnosno na bilo kojoj lokaciji, u slučaju nezemljopisnih brojeva (brojevi pokretne elektroničke komunikacijske mreže).
Obveza operatora omogućavanja prijenosa broja ne odnosi se na promjenu zemljopisne lokacije pretplatnika niti na prijenos brojeva iz nepokretne elektroničke komunikacijske mreže u pokretnu i obratno.
Zahtjev za prijenos broja pretplatnik podnosi operatoru primatelju broja (operatora u čiju mrežu korisnik prenosi broj) na propisanom obrascu za prijenos broja u pokretnoj mreži ili za prijenos broja u nepokretnoj mreži.
Obveza operatora omogućavanja prijenosa broja ne odnosi se na promjenu zemljopisne lokacije pretplatnika niti na prijenos brojeva iz nepokretne elektroničke komunikacijske mreže u pokretnu i obratno.
Zahtjev za prijenos broja pretplatnik podnosi operatoru primatelju broja (operatora u čiju mrežu korisnik prenosi broj) na propisanom obrascu za prijenos broja u pokretnoj mreži ili za prijenos broja u nepokretnoj mreži.
Primatelj broja korisnika koji zahtjeva prijenos broja mora pravovremeno informirati o postupku prijenosa broja, a osobito o:
Savjet kako promijeniti operatora a zadržati broj možete naći u kategoriji Savjeti korisnicima, dok uputu za podnošenje zahtjeva i mogućnost on-line provjere statusa zahtjeva ili pripadnost korisnika nekoj mreži možete naći u kategoriji e-Agencija.
- vremenskom razdoblju u kojem korisnik ne može koristiti uslugu (vremenski okvir prijenosa broja),
- gubitku usluga koje koristi u mreži davatelja broja nakon prijenosa broja u mrežu primatelja broja,
- opsegu korištenja i aktivaciji usluga kod primatelja broja,
- načinu podmirivanja tekućih dugovanja za obavljene telekomunikacijske usluge u mreži davatelja broja,
- razlogu nemogućnosti prijenosa broja,
- razlozima kašnjenja prijenosa broja,
- vremenskom roku nakon kojeg korisnik može ponovno zatražiti prijenos broja,
- uvjetima prijenosa broja.
Savjet kako promijeniti operatora a zadržati broj možete naći u kategoriji Savjeti korisnicima, dok uputu za podnošenje zahtjeva i mogućnost on-line provjere statusa zahtjeva ili pripadnost korisnika nekoj mreži možete naći u kategoriji e-Agencija.