Uputa za obveznike fiskalizacije
Ukoliko smatrate da ne možete iz svog poslovnog prostora uspostaviti internetsku vezu sa sustavom Porezne uprave, upućujemo Vas na postupak putem kojeg se isto dokazuje i ishođuje potvrda.
Pravilnik o fiskalizaciji u prometu gotovinom ("Narodne novine" broj 146/2012, 46/2017, 70/2020, 1/2021, 144/2021, 125/2022, 1/2024) donesen na temelju članka 38. Zakona o fiskalizaciji u prometu gotovinom ("Narodne novine" broj 133/12, 115/16, 106/18, 121/19, 138/20, 114/23) podrobnije razrađuje provedbu Zakona o fiskalizaciji u prometu gotovinom i ulogu HAKOM koji će izdavati potvrdu u slučaju nemogućnosti uspostave veze za razmjenu podataka.
Sukladno stavku 2. članka 34. Pravilnika o fiskalizaciji u prometu gotovinom ("Narodne novine" broj 146/2012, 46/2017, 70/2020, 1/2021, 144/2021, 125/2022, 1/2024) prije podnošenja zahtjeva HAKOM-u podnositelj-obveznik fiskalizacije koji obavlja djelatnost ili dio djelatnosti u poslovnom prostoru koji se nalazi na području na kojem nije moguće uspostaviti Internet vezu za razmjenu podataka s Poreznom upravom mora od HAKOM-a ishoditi potvrdu o tome.
Pravilnik o fiskalizaciji u prometu gotovinom ("Narodne novine" broj 146/2012, 46/2017, 70/2020, 1/2021, 144/2021, 125/2022, 1/2024) donesen na temelju članka 38. Zakona o fiskalizaciji u prometu gotovinom ("Narodne novine" broj 133/12, 115/16, 106/18, 121/19, 138/20, 114/23) podrobnije razrađuje provedbu Zakona o fiskalizaciji u prometu gotovinom i ulogu HAKOM koji će izdavati potvrdu u slučaju nemogućnosti uspostave veze za razmjenu podataka.
Sukladno stavku 2. članka 34. Pravilnika o fiskalizaciji u prometu gotovinom ("Narodne novine" broj 146/2012, 46/2017, 70/2020, 1/2021, 144/2021, 125/2022, 1/2024) prije podnošenja zahtjeva HAKOM-u podnositelj-obveznik fiskalizacije koji obavlja djelatnost ili dio djelatnosti u poslovnom prostoru koji se nalazi na području na kojem nije moguće uspostaviti Internet vezu za razmjenu podataka s Poreznom upravom mora od HAKOM-a ishoditi potvrdu o tome.
Dostupnost usluge pristupa Internetu mora se provjeriti kod operatora koji ju pružaju putem nepokretne mreže (tzv. fiksna mreža), putem kabelskih mreža (kabelski pristup) i putem mreža pokretnih komunikacija (tzv. mobilna mreža).
- Smatra se da usluga putem nepokretne mreže nije dostupna, ako se od najmanje dva operatora, od kojih je jedan operator univerzalne usluge Hrvatski Telekom d.d., dobije negativan odgovor;
- Smatra se da usluga putem kabelske mreže nije dostupna ako se od najmanje jednog operatora kabelske mreže koji djeluje na Vašem području dobije negativan odgovor;
- Smatra se da usluga putem mreže pokretnih komunikacija nije dostupna ako se od sva tri postojeća operatora Hrvatski Telekom d.d., VIPnet d.o.o. (A1 Hrvatska d.o.o.) i Tele2 d.o.o. (Telemach Hrvatska d.o.o.) zatraži na probno korištenje podatkovni uređaj za pristup Internetu (npr. USB stick) i ako se putem niti jednog od tih uređaja u trajanju od 2 dana niste uspjeli spojiti na Internet. O točnom vremenu pokušaja spajanja na Internet putem svakog od uređaja mora se voditi evidencija.
Dokaze o nemogućnosti uspostave veze za razmjenu podataka mora se priložiti prilikom podnošenja zahtjeva. U slučaju da iz dokaza, koji će se provjeriti s operatorima, zaista proizlazi da se ne može ostvariti veza s Poreznom upravom, HAKOM će izdati potvrdu.
U slučaju prekida uspostavljene veze sa Poreznom upravom, na području na kojem je pristup internetu inače dostupan, primjenjuje se članak 21. i 22. Zakona o fiskalizaciji u prometu gotovinom ("Narodne novine" broj 133/12, 115/16, 106/18, 121/19, 138/20, 114/23) te HAKOM u tom slučaju ne izdaje navedenu potvrdu.
Zahtjev za izdavanjem potvrde i dokaz o nemogućnosti spajanja na internet šaljete HAKOM-u na:
- Smatra se da usluga putem nepokretne mreže nije dostupna, ako se od najmanje dva operatora, od kojih je jedan operator univerzalne usluge Hrvatski Telekom d.d., dobije negativan odgovor;
- Smatra se da usluga putem kabelske mreže nije dostupna ako se od najmanje jednog operatora kabelske mreže koji djeluje na Vašem području dobije negativan odgovor;
- Smatra se da usluga putem mreže pokretnih komunikacija nije dostupna ako se od sva tri postojeća operatora Hrvatski Telekom d.d., VIPnet d.o.o. (A1 Hrvatska d.o.o.) i Tele2 d.o.o. (Telemach Hrvatska d.o.o.) zatraži na probno korištenje podatkovni uređaj za pristup Internetu (npr. USB stick) i ako se putem niti jednog od tih uređaja u trajanju od 2 dana niste uspjeli spojiti na Internet. O točnom vremenu pokušaja spajanja na Internet putem svakog od uređaja mora se voditi evidencija.
Dokaze o nemogućnosti uspostave veze za razmjenu podataka mora se priložiti prilikom podnošenja zahtjeva. U slučaju da iz dokaza, koji će se provjeriti s operatorima, zaista proizlazi da se ne može ostvariti veza s Poreznom upravom, HAKOM će izdati potvrdu.
U slučaju prekida uspostavljene veze sa Poreznom upravom, na području na kojem je pristup internetu inače dostupan, primjenjuje se članak 21. i 22. Zakona o fiskalizaciji u prometu gotovinom ("Narodne novine" broj 133/12, 115/16, 106/18, 121/19, 138/20, 114/23) te HAKOM u tom slučaju ne izdaje navedenu potvrdu.
Zahtjev za izdavanjem potvrde i dokaz o nemogućnosti spajanja na internet šaljete HAKOM-u na:
- adresu, Ulica Roberta Frangeša-Mihanovića 9, 10110 Zagreb,
- broj fax-a: 01 700 70 70
- elektroničkom poštom na: fiskalizacija_potvrde@hakom.hr