Preskočite na glavni sadržaj
e-Agencija

2. tromjesečje 2024

Sažeti pregled tržišta u Q2 2024

  • U prvoj polovici 2024. godine, u odnosu na isto razdoblje prošle godine, bilježi se porast ulaganja u materijalnu imovinu i u nepokretnu mrežu i u pokretnu mrežu. Očekivano, najviše su porasla ulaganja u mreže vrlo velikog kapaciteta (VHCN) u koje je u prvoj polovici 2024. godine uloženo preko 50 milijuna eura, dok su ukupni prihodi od usluga na tržištu elektroničkih komunikaciju iznosili su 879.841.153 EUR, što je povećanje od 7,55 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Prihodi od usluga putem pokretnih mreža viši su za 8,42 posto, a prihodi od usluga putem nepokretnih mreža za 5,99 posto.
 
  • U drugom tromjesečju 2024. godine, nastavljena je migracija korisnika na svjetlovodnu tehnologiju čija posljedica je rast broja priključaka putem svjetlovodnih tehnologija za 81.230 priključaka, odnosno pad broja priključaka na bakrenoj infrastrukturi za 50.482 priključaka na godišnjoj razini.
 
  • Udio korisnika VHCN širokopojasnih priključaka u ukupnom broju priključaka putem nepokretne mreže iznosi 41,89 posto. U ukupnom broju priključaka, udio priključaka sa brzinom većom od 100 megabita u sekundi raste i iznosi 43,66 posto.
 
  • U drugom tromjesečju 2024. vidljiv je rast ukupnog broja priključaka i prihoda naplatne televizije u odnosu na isto razdoblje prošle godine, od čega je najveći postotni rast priključaka putem vlastite OTT usluge (81,03 posto) kao i pripadajućih prihoda (113,44 posto). Struktura priključaka naplatne televizije po tehnologiji je i dalje vrlo slična ranijim razdobljima, odnosno najveći udio čine priključci putem IPTV tehnologije (53,02 posto), dok su ostali udjeli gotovo nepromijenjeni - priključci putem kabelske televizije (14,49 posto), satelitske televizije (13,27 posto), zemaljske naplatne televizije (10,01 posto) i vlastite OTT usluge (9,22 posto).
 
  • Trajanje poziva stranaca u roamingu u nacionalnim mrežama je u drugom tromjesečju 2024. u odnosu na isto razdoblje prošle godine poraslo za gotovo 10 posto.
 
Tromjesečni usporedni podaci s tržišta elektroničkih komunikacija u Republici Hrvatskoj za 2. tromjesečje 2024.pdf