Preskočite na glavni sadržaj
Elektroničke komunikacije

Kada će korisnicima na području provedbe projekata sufinanciranih bespovratnim sredstvima biti omogućeno podnošenje zahtjeva za uključenje?

U sklopu Okvirnog nacionalnog programa za razvoj infrastrukture širokopojasnog pristupa u područjima u kojima ne postoji dostatan komercijalni interes za ulaganja (ONP) tijekom 2024. je nastavljena provedba 14 projekata koji nisu dovršeni do kraja 2023. Hrvatski Telekom d.d. (HT) zadužen je za provedbu najvećeg broja ovih projekata.
 
Provedba projekata izgradnje svjetlovodne pristupne mreže sufinancirane sredstvima iz EU fondova koje provodi HT, u dogovoru s Ministarstvom regionalnog razvoja i fondova EU te Središnjom agencijom za financiranje i ugovaranje, produljena do kraja 2024. Do tada će sve obuhvaćene adrese biti završene i dostupne korisnicima za podnošenje zahtjeva za uključenje. Podaci o adresama koje su dostupne za podnošenje zahtjeva za priključenje propagira se kroz HT-ove sustave te je dostupan svim potencijalnim maloprodajnim operatorima za daljnju komunikaciju prema krajnjim korisnicima.
 
Za adrese koje još nisu dostupne za priključenje, HT u sustavu objavljuje informaciju o planiranom datumu završetka, dok se informacije o dostupnosti za podnošenje zahtjeva za uključenje postupno propagiraju kroz HT-ove sustave. Sve adrese će biti dostupne do kraja 2024., a time i vidljive svim maloprodajnim operatorima kao informacija o mogućnosti podnošenja zahtjeva za uključenje.
 
Adrese elektroničke pošte koje su se koristile u fazi prikupljanja korisničkog interesa za izgradnju priključaka više nisu dostupne budući da je ova faza projekata završena. Međutim, predmetne optičke mreže su već sada u fazi visoke razine dovršenosti što znači da iskazivanje interesa za izgradnju priključka više nije niti potrebno jer će sve obuhvaćene adrese do kraja 2024. biti dovedene u status izgrađenosti koji jamči korisniku uključenje maloprodajne usluge (od bilo kojeg maloprodajnog operatora) u roku od 60 dana od podnošenja maloprodajnog zahtjeva.
 
Krajnji korisnici koji žele provjeriti status dovršenosti optičkog priključka na svojoj adresi i/ili koji žele podnijeti zahtjev za uključenje maloprodajnih usluga trebaju se obratiti standardnim kanalima prodaje odabranog maloprodajnog operatora, koji će na temelju uvida u podatke o dostupnosti konkretne adrese za uključenje (iz IT sustava HT-a), krajnjem korisniku moći komunicirati informaciju o statusu dovršenosti i mogućem terminu uključenja. HT-ovi standardni kanali prodaje uključuju bilo koji HT-ov T-Centar i broj korisničke službe HT-a: 08009000. Informacije o prodajnim kanalima ostalih maloprodajnih operatora predlažemo zatražiti direktno od odabranog operatora.