Provedeno ispitivanje o korištenju i zadovoljstvu korisnika internetom u 2024.
ZAGREB, 10. veljače 2025. - Krajem 2024. provedeno je redovno godišnje ispitivanje o korisničkim navikama i iskustvima korištenja internetom u Republici Hrvatskoj na reprezentativnom uzorku od tisuću ispitanika u dobi od 18 do 65 godina. Ispitivanje je za Hrvatsku regulatornu agenciju za mrežne djelatnosti (HAKOM) provela agencija 4 Market Research d.o.o.
Korištenje uslugama
Ispitivanje je pokazalo kako, kad su u pitanju navike korištenja internetom, nema značajnih odstupanja u proteklih nekoliko godina. Većina ispitanika, njih 74 posto, uslugu pristupa internetu u kućanstvu ima u sklopu paketa usluga, a 91 posto korisnika smatra da tako imaju sve potrebne usluge. Najčešće korištene elektroničke komunikacijske usluge u kućanstvima s internetom su usluga pristupa internetu u nepokretnoj i pokretnoj mreži te govorna usluga u pokretnoj mreži (oko 80 posto), video streaming usluge (53 posto) i govorna usluga u nepokretnoj mreži (47 posto), koja u odnosu na proteklu godinu ipak bilježi pad korištenja.
Za korištenje interneta u kućanstvu korisnici najvećim dijelom, njih 92 posto, koriste kućnu WiFi mrežu, a putem mobilne mreže spaja se 58 posto korisnika. Dominantni uređaji za spajanje na internet su pametni telefoni (97 posto) i prijenosna računala (84 posto), dok stolna računala koristi 43 posto ispitanika. Korisnici, njih 91 posto, internetom se najčešće koriste za čitanje elektroničke pošte, 90 posto za praćenje društvenih mreža, a glasovne i video pozive putem interneta ostvaruje 83 posto korisnika. Više od 50 posto ispitanika izjavilo je kako bi u budućnosti željelo koristiti internet za rad na daljinu, a 42 posto njih i za obrazovanje. Također, uočeno je i kako većina ispitanika za glasovne i video pozive koristi WhatsApp (88 posto), a SMS uslugu svakodnevno koristi 19 posto ispitanika.
Cijena kao odlučujući faktor
Gotovo dva od tri ispitanika (63 posto) promijenila su operatora jednom ili više puta, a najčešći razlog promjene bila je niža cijena konkurencije (54 posto) te spori internet (47 posto). Trećina ispitanika promijenila bi operatora u slučaju poskupljenja većeg od 10 posto, a u slučaju da im drugi operator ponudi 20 posto nižu cijenu svi bi korisnici mijenjali postojećeg operatora.
Koliko je korisnicima važna brzina interneta?
Kod odabira operatora najvažniji su brzina interneta (79 posto) i niska cijena paketa (74 posto). Gotovo trećina korisnika, njih 30 posto, nikada nije provjerila brzinu interneta, a 39 posto ih je brzinu provjerilo tek kad su uočili promjenu. HAKOMetar, alat koji služi za provjeru brzine i čija su mjerenja relevantan dokaz u slučaju pokretanja spora pri operatoru, u protekloj godini koristilo je 23 posto ispitanika.
Najčešće poteškoće koje su korisnici prijavljivali su prekid pristupa internetu, loša brzina interneta te problemi s WiFi mrežom. Korisničku službu više puta kontaktiralo je 53 posto ispitanika, a 60 posto njih bilo je zadovoljno kvalitetom zaprimljenog odgovora operatora i 50 posto brzinom javljanja korisničke službe. Ispitanici su najzadovoljniji uslugom interneta u nepokretnoj mreži (70 posto), a u odnosu na ranije godine blago raste i zadovoljstvo uslugom mobilnog interneta za kućanstvo (65 posto). Nastavljen je pozitivan trend kad su u pitanju korisnici koji nisu zamijetili nikakvu poteškoću s internetom (s 8 posto na 15 posto) u zadnje četiri godine, a zanimljiv je i podatak kako je operator unutar jednog sata riješio poteškoće s internetom kod čak 70 posto ispitanika.
Sigurnost na internetu
Gotovo svi korisnici poduzimaju barem neke aktivnosti kako bi održali sigurnost na internetu. Najčešće izbjegavaju preuzimanje aplikacija iz nepoznatih izvora (73 posto), koriste se sigurnim lozinkama, štite osobne podatke i ne stupaju u kontakt s nepoznatim osobama. Unatoč tome, 20 posto ispitanika izjasnilo se kako su bili žrtvama kibernetičkog napada, njih 14 posto doživjelo je internetsko maltretiranje, a 21 posto ispitanika nasilje na mreži je i prijavilo.
Rezultati ovog ispitivanja dostupni su na poveznici.
Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:
Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM)
- Ulica Roberta Frangeša-Mihanovića 9
- 10110 Zagreb
- Tel: +385(0)1 700 70 07
- Faks: +385(0)1 700 70 70
Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: www.hakom.hr
O Hakom-u
HAKOM - Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištima elektroničkih komunikacija te poštanskih i željezničkih usluga. HAKOM štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora usluga po prihvatljivim cijenama, određuje održive konkurentne uvjete operatorima, davateljima poštanskih usluga i željezničkim prijevoznicima uz pravedne uvjete za povrat ulaganja te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kakvoći života u RH primjenom suvremenih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija te željezničkih i poštanskih usluga, podržavanje rasta ulaganja i inovacija u tržišta, učinkovita uporaba ograničenih resursa, ubrzani rast širokopojasnih usluga, velika ponude komunikacijskih, željezničkih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, određivanje i ugradnja učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih stručnosti i znanja u području reguliranja tržišta.