Preskočite na glavni sadržaj
Vijesti

Porast tržišta elektroničkih komunikacija u Republici Hrvatskoj u 2010. godini

PRIOPĆENJE ZA MEDIJE
 
Porast tržišta elektroničkih komunikacija u Republici Hrvatskoj u 2010. godini
 
Ukupan broj priključaka širokopojasnog pristupa Internetu iznosio je 1.132.212 na kraju 2010. godine što predstavlja povećanje od 20,8 posto u odnosu na kraj 2009 godine.
 
ZAGREB, 1. ožujka 2011. – Tržište elektroničkih komunikacija u Republici Hrvatskoj je tijekom 2010. godine nastavilo s trendom rasta koji je zabilježen i u prethodnim godinama. Jasnom strategijom i odgovarajućim regulatornim odlukama HAKOM je tijekom godine omogućio rast tržišta u pokretnim i nepokretnim komunikacijskim mrežama, kao i tržišta širokopojasnog pristupa Internetu (broadband).
 
U pokretnim komunikacijskim mrežama na kraju 2010. godine bilo je 6.362.106 korisnika, što predstavlja porast od 5,4 posto u odnosu na kraj 2009. godine te ujedno i povećanja gustoće korisnika sa 136,1 posto na kraju 2009. godine na 143,5 posto na kraju 2010. godine. Također, treći operator Tele2 povećao je za 17,1 posto svoj tržišni udio u odnosu na 2009. godinu što pokazuje da na tržištu elektroničkih komunikacija u Republici Hrvatskoj postoje tri stabilna i kvalitetna operatora koji su krajnjim korisnicima u mogućnosti ponuditi inovativne usluge visoke kvalitete.
 
Navedeno je vidljivo i iz porasta broja priključaka širokopojasnog pristupa Internetu u pokretnim komunikacijskim mrežama kojih je na kraju 2010. godine bilo 328.389, odnosno 30,2 posto više u odnosu na prethodnu godinu. Djelotvorno natjecanje na tržištu pokretnih komunikacijskih mreža vidljivo je, uz povećanje broja priključaka širokopojasnog pristupa Internetu kojem su doprinijela sva tri operatora pokretnih mreža, i u broju prenesenih brojeva kojih je na kraju 2010. godine bilo 194.892 odnosno 76,8 posto više nego na kraju 2009. godine.
 
Na tržištu nepokretnih komunikacijskih mreža postoji veći broj operatora koji su krajnjim korisnicima u mogućnosti ponuditi punu paletu usluga (javno dostupna telefonska usluga, usluga širokopojasnog pristupa Internetu i IPTV usluga). Novi operatori su na kraju 2010. godine imali 587.522 korisnika što predstavlja tržišni udio od 31,2 posto odnosno porast od 17,4 posto u odnosu na prethodnu godinu. Nepokretne komunikacijske mreže su, jednako kao i pokretne, zabilježile porast u broju prenesenih brojeva, a kojih je na kraju 2010. godine bilo 29,1 posto više nego godinu prije. Lagani pad od 1,6 posto u broju korisnika usluge predodabira operatora (CPS – Carrier Preselection) povezan je s porastom broja izdvojenih lokalnih petlji od 7,9 posto u odnosu na kraj 2009. godine. Naime, novi operatori se u sve većoj mjeri koriste naprednijim veleprodajnim opcijama odnosno uslugama kojima su krajnjim korisnicima uz javno dostupnu telefonsku uslugu (poput CPS-a) u mogućnosti ponuditi i ostale usluge, odnosno usluge širokopojasnog pristupa Internetu i IPTV-a.
 
Osim u pokretnim komunikacijskim mrežama, tijekom 2010. godine je došlo do porasta broja priključaka širokopojasnog pristupa Internetu i u nepokretnim komunikacijskim mrežama. Zabilježeni broj priključaka na kraju 2010. godine iznosio je 803.823, odnosno 17,4 posto više u odnosu na kraj 2009. godine. Do porasta je došlo u svim županijama, što pokazuje da operatori svoje usluge nude na čitavom teritoriju Republike Hrvatske.
 
                                                                                                           # # #
 
Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:
 
Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije (HAKOM)
Jurišićeva 13
10000 Zagreb
Tel. + 385 (0)1 489 6000
Fax. + 385 (0)1 4920 227
 
Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: https://www.hakom.hr
Za postavljanje pitanja potrebna je registracija.
 
 
O HAKOM-u:
 
HAKOM (www.hakom.hr) - Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištu elektroničkih komunikacija i poštanskih usluga. Agencija štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora raznolikih komunikacijskih i poštanskih usluga po prihvatljivim cijenama, definira održive konkurentne uvjete operatorima i davateljima usluga uz pravedne uvjete za povrat investicija te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kvaliteti života u RH upotrebom modernih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija i poštanskih usluga, podržavanje rasta investicija i inovacija u tržište elektroničkih komunikacija i poštanskih usluga, osiguravanje učinkovitog korištenja ograničenih resursa, ubrzanje rasta širokopojasnih proizvoda i usluga, osiguravanje pristupačne ponude komunikacijskih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, definiranje i implementiranje učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih kompetencija reguliranja tržišta.