Preskočite na glavni sadržaj
e-Agencija

3. tromjesečje 2024

Sažeti pregled tržišta u Q3 2024

  • U prva tri tromjesečja 2024. godine, u odnosu na isto razdoblje prošle godine, bilježi se porast ulaganja u materijalnu imovinu. Očekivano, najviše su porasla ulaganja u VHCN mreže u koje je u prvih devet mjeseci 2024. godine uloženo 73 milijuna eura.
 
  • U prvih devet mjeseci 2024. godine ukupni prihodi od usluga na tržištu elektroničkih komunikacija iznosili su 1.363.861.588 milijuna EUR, što je povećanje od 7,78 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Prihodi od usluga koje se pružaju putem mreža pokretnih komunikacija viši su za 7,73 posto, a prihodi od usluga koje se pružaju putem mreža nepokretnih komunikacija za 7,87 posto.
 
  • U trećem tromjesečju 2024. godine, nastavljena je migracija korisnika na svjetlovodnu tehnologiju čija posljedica je rast broja priključaka putem svjetlovodnih tehnologija za 83.897 priključaka, odnosno pad broja priključaka na bakrenoj infrastrukturi za 52.840 priključaka na godišnjoj razini.
 
  • Udio korisnika VHCN širokopojasnih priključaka u ukupnom broju priključaka putem nepokretne mreže iznosi 43,03 posto. U ukupnom broju priključaka, udio priključaka sa brzinom većom od 100 Mbit/s raste i iznosi 45,16 posto.
 
  • U trećem tromjesečju 2024. vidljiv je rast ukupnog prihoda od usluga naplatne televizije u odnosu na isto razdoblje prošle godine, od čega je najveći postotni rast prihoda od vlastite OTT usluge(170,82 posto) što je posljedica i rasta broja priključaka vlastite OTT usluge od 115,64 posto.
 
  • Struktura priključaka naplatne televizije po tehnologiji je i dalje vrlo slična ranijim razdobljima, odnosno najveći udio čine priključci putem IPTV tehnologije (51,19 posto), dok su ostali udjeli gotovo nepromijenjeni - priključci putem kabelske televizije (14,04 posto), satelitske televizije (13,02 posto), zemaljske naplatne televizije (9,87 posto) i vlastite OTT usluge (11,88 posto).
 
  • Trajanje poziva stranaca u roamingu u nacionalnim mrežama je u trećem tromjesečju 2024. u odnosu na isto razdoblje prošle godine poraslo za gotovo 6 posto.
Tromjesečni usporedni podaci s tržišta elektroničkih komunikacija u Republici Hrvatskoj za 3.tromjesečje 2024.