Na početku godine rast prihoda unatoč manjem broju poštanskih usluga
ZAGREB, 19. lipnja 2023. – U prvom tromjesečju 2023. na tržištu poštanskih usluga u Republici Hrvatskoj ukupno je ostvareno 70,83 milijuna € prihoda što je 5,6 milijuna više nego u istom razdoblju prethodne godine, uz rast od 8,5 posto. Na veće prihode najviše je utjecao rast usluga koje su imale neku dodanu vrijednost (ekspresne pošiljke), kojih je bilo 12,9 posto više nego u prvom tromjesečju 2022. i rezultat su sve većeg korištenja usluga povezanih s e-trgovinom, što je uostalom pokazalo i istraživanje zadovoljstva korisnika poštanskih usluga koje je u 2022. proveo HAKOM. Istovremeno je ukupan broj poštanskih usluga za 0,5 posto manji nego u prvom tromjesečju prethodne godine i 1,1 posto u odnosu na prethodno tromjesečje te je usprkos smanjenju vidljivo kako je taj trend ipak usporen. Jedan od važnih razloga je nastavak rasta broja paketa, bez obzira na smanjenje broja pismovnih pošiljaka, jer je paketa bilo 5,5 posto više nego u prvom tromjesečju 2022.
Kretanje međunarodnog poštanskog prometa unatrag nekoliko tromjesečja pokazuje kako, nakon poremećaja iz prethodnih godina, dolazi do njegove normalizacije tako da je u prvom tromjesečju 2023. ostvareno 18,5 posto više usluga nego u istom razdoblju prethodne godine.Na kraju prvog tromjesečja ove godine poštanske usluge pružala su 22 davatelja, dva manje nego krajem 2023. HP-Hrvatska pošta d.d. najveći je davatelj s udjelom od 88 posto po broju ostvarenih usluga i 59,7 posto prema ukupnim prihodima tržišta.
Podaci o tržištu poštanskih usluga u prvom tromjesečju dostupni su na internetskoj stranici Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (HAKOM-a) na poveznici.
Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:
Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM)
- Ulica Roberta Frangeša-Mihanovića 9
- 10110 Zagreb
- Tel: +385(0)1 700 70 07
- Faks: +385(0)1 700 70 70
Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: www.hakom.hr
O Hakom-u
HAKOM - Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištima elektroničkih komunikacija te poštanskih i željezničkih usluga. HAKOM štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora usluga po prihvatljivim cijenama, određuje održive konkurentne uvjete operatorima, davateljima poštanskih usluga i željezničkim prijevoznicima uz pravedne uvjete za povrat ulaganja te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kakvoći života u RH primjenom suvremenih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija te željezničkih i poštanskih usluga, podržavanje rasta ulaganja i inovacija u tržišta, učinkovita uporaba ograničenih resursa, ubrzani rast širokopojasnih usluga, velika ponude komunikacijskih, željezničkih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, određivanje i ugradnja učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih stručnosti i znanja u području reguliranja tržišta.