Preskočite na glavni sadržaj
HR
Vijesti

Nastavljen rast prihoda od poštanskih usluga

Ukupni prihodi na poštanskom tržištu iznosili su 523 milijuna kuna u drugom tromjesečju 2022. što je 10 posto više nego lani u istom razdoblju i 6 posto više u odnosu na prvo tromjesečje. Veći broj obavljenih usluga s dodanom vrijednosti, od čega je preko 8 milijuna prenesenih paketa, nadoknadio je pad prihoda od klasičnih pismovnih pošiljaka.
 
ZAGREB, 15. rujna 2022. – Pozitivna kretanja na tržištu poštanskih usluga u Republici Hrvatskoj nastavljena su i u drugom tromjesečju 2022. te je ukupni prihod iznosio 523 milijuna kuna. U odnosu na prethodno tromjesečje prihodi su veći za 6,3 posto dok su prema istom razdoblju prethodne godine rasli za 10,2 posto.

Rezultatu su prvenstveno doprinijele usluge s većom, dodanom vrijednosti i veći broj tih usluga jer se ukupan broj poštanskih usluga ipak smanjio. Tako je u drugom tromjesečju 2022. preneseno 8,2 milijuna paketa što je 5,5 posto više nego u prethodnom tromjesečju i 12,6 posto više nego u istom razdoblju lani. Za razliku od paketa, pismovne pošiljke bilježe pad s jednim od dosad najnižih zabilježenih udjela u ukupnom broju obavljenih usluga, koji je polovicom godine iznosio 79 posto. Smanjenjem broja pismovnih pošiljaka i udjel univerzalne usluge prvi put je pao ispod 50 posto od svih poštanskih usluga. U međunarodnom prometu broj usluga bio je veći za oko 11 posto.

Broj davatelja poštanskih usluga na tržištu nije se mijenjao te je polovicom godine i dalje usluge pružalo njih 24. Najveći davatelj je HP-Hrvatska pošta s udjelom od 87 posto po broju svih obavljenih usluga i 58,3 posto u ukupnim prihodima.

Podaci o tržištu poštanskih usluga u drugom tromjesečju dostupni su na internetskoj stranici Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (HAKOM-a) putem poveznice.
 

Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:

Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM)

Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: www.hakom.hr

O Hakom-u

HAKOM - Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištima elektroničkih komunikacija te poštanskih i željezničkih usluga. HAKOM štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora usluga po prihvatljivim cijenama, određuje održive konkurentne uvjete operatorima, davateljima poštanskih usluga i željezničkim prijevoznicima uz pravedne uvjete za povrat ulaganja te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kakvoći života u RH primjenom suvremenih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija te željezničkih i poštanskih usluga, podržavanje rasta ulaganja i inovacija u tržišta, učinkovita uporaba ograničenih resursa, ubrzani rast širokopojasnih usluga, velika ponude komunikacijskih, željezničkih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, određivanje i ugradnja učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih stručnosti i znanja u području reguliranja tržišta.