Objavljeni pokazatelji kakvoće usluga u elektroničkim komunikacijskim mrežama za prvo polugodište 2024.
ZAGREB, 2. prosinca 2024. - Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM) na svojim je mrežnim stranicama objavila Pokazatelje kakvoće usluga u elektroničkim komunikacijskim mrežama za prvo polugodište 2024. Sukladno Pravilniku o načinu i uvjetima obavljanja djelatnosti elektroničkih komunikacijskih mreža i usluga, operatori s većim prihodima dužni su dostaviti podatke o kvaliteti usluga HAKOM-u svakih šest mjeseci.
Mjerenja pokazatelja kakvoće usluge obuhvaćaju: vrijeme uspostave usluge na fiksnoj lokaciji, omjer kvarova po pristupnom vodu, vrijeme uklanjanja kvara za pristupne vodove, odzivno vrijeme službe za korisnike, odzivno vrijeme za pristup službi davanja obavijesti (informacija) o brojevima korisnika, učestalost prigovora/pritužbi u vezi ispravnosti računa, vrijeme uspostave poziva, opseg problema vezan uz postupak prenosivosti broja, omjer neuspješnih poziva te kašnjenje u signaliziranju poziva. Pokazatelji kakvoće usluga otkrivaju poboljšanja, ali i izazove koji ostaju za operatore. Tako npr. dulje vrijeme uspostave priključaka ukazuje na potrebu za boljom optimizacijom procesa, dok poboljšanje u vremenu odziva službe za korisnike pokazuje napredak u korisničkoj podršci.
Prema pokazateljima, u prvom polugodištu ove godine, prosječno vrijeme uspostave priključaka bilo je 19,66 dana. Lani je u istom razdoblju za uspostavu priključka bilo potrebno 14,6 dana. Prosječno vrijeme za otklanjanje kvara bilo je 44,53 sati, a vrijeme odziva službe za korisnike iznosilo je 113,53 sekundi što je poboljšanje u odnosu na prvo polugodište prošle godine kada je iznosilo 129,86 sekundi. Izvješće s ovim, ali i svim ostalim detaljnijim podacima, dostupno je na poveznici.
S obzirom kako je jedna od glavnih zadaća HAKOM-a brinuti o interesima krajnjih korisnika komunikacijskih usluga, analiza kakvoće pružene usluge krajnjem korisniku svakako je u interesu zaštite prava krajnjih korisnika. Osim analize dostavljenih parametara kakvoće pružene usluge HAKOM ima obvezu i transparentno izvijestiti potrošače o kakvoći pruženih usluga od strane operatora te im na taj način olakšati odabir operatora koji će najbolje zadovoljiti njihove potrebe. HAKOM putem ovog izvješća želi na jednom mjestu prikazati rezultate kakvoće pruženih usluga za one pokazatelje koji su najbitniji krajnjim korisnicima u pokretnoj i nepokretnoj mreži. Svi ostali propisani pokazatelji kakvoće pružene usluge su također javno objavljeni na službenim stranicama HAKOM-a, u Izvješćima o kakvoći usluga.
Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:
Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM)
- Ulica Roberta Frangeša-Mihanovića 9
- 10110 Zagreb
- Tel: +385(0)1 700 70 07
- Faks: +385(0)1 700 70 70
Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: www.hakom.hr
O Hakom-u
HAKOM - Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištima elektroničkih komunikacija te poštanskih i željezničkih usluga. HAKOM štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora usluga po prihvatljivim cijenama, određuje održive konkurentne uvjete operatorima, davateljima poštanskih usluga i željezničkim prijevoznicima uz pravedne uvjete za povrat ulaganja te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kakvoći života u RH primjenom suvremenih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija te željezničkih i poštanskih usluga, podržavanje rasta ulaganja i inovacija u tržišta, učinkovita uporaba ograničenih resursa, ubrzani rast širokopojasnih usluga, velika ponude komunikacijskih, željezničkih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, određivanje i ugradnja učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih stručnosti i znanja u području reguliranja tržišta.