Preskočite na glavni sadržaj
Vijesti

Održan HAKOM-ov Dan tržišta poštanskih usluga

Fokus konferencije bio je na izazovima i trendovima u sektoru poštanskih usluga

ZAGREB, 13. studenoga 2024. - Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM) organizirala je  konferenciju „Trendovi i prilike na tržištu poštanskih usluga“, koja se održala 12. studenoga u hotelu International u Zagrebu. Konferencija je okupila ključne dionike sektora poput predstavnika davatelja poštanskih usluga, Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, Ministarstva financija, HGK, Državnog zavoda za statistiku, Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja, akademske zajednice, udruge „eCommerce Hrvatska“ i potrošačkih udruga. Cilj događanja bila je razmjena iskustava i uvid u buduća kretanja na tržištu poštanskih usluga.

Konferenciju je otvorio Tonko Obuljen, predsjednik Vijeća HAKOM-a, istaknuvši kako poštanske usluge, unatoč tehnološkim promjenama i sve češćim elektroničkim supstitucijama, i dalje igraju važnu ulogu u povezivanju zajednica i olakšavanju komunikacije, a u nastavku su uslijedila stručna izlaganja: Stjepan Paler iz HAKOM-a prezentirao je stanje tržišta u Hrvatskoj u usporedbi s Europskom unijom, Rajko Jerenec iz slovenske regulatorne agencije AKOS govorio je o slovenskim iskustvima u regulaciji poštanskog tržišta, profesor Zvonko Kavran s Fakulteta prometnih znanosti predstavio je metodologiju izračuna emisije stakleničkih plinova u dostavi, čime se istaknula važnost održivosti u sektoru, Melita Buljan iz Carinske uprave Ministarstva financija predstavila je nove prijedloge za carinjenje u e-trgovini, dok je Pero Tabak iz HAKOM-a iznio aktualne izazove europskog tržišta poštanskih usluga.

Na kraju je održana panel rasprava o budućnosti tržišta poštanskih usluga pod vodstvom Andreja Sardelića iz HAKOM-a. Na panelu su sudjelovali Valentina Cvitković iz Overseas-a, Mario Horak iz Hrvatske pošte, Snježana Stanić iz DPD-a, Marcel Majsan iz udruge „eCommerce Hrvatska“ i Iva Dvornik iz HAKOM-a, koji su raspravili o nizu važnih tema, od primjene novih tehnologija i povećanja dostupnosti paketomata do utjecaja velikih online platformi na domaće trgovce. Pritom je Iva Dvornik naglasila ključnu ulogu HAKOM-a u rješavanju korisničkih sporova i transparentnosti usluga, te važnost prilagodbe regulatornog okvira rastuće e-trgovine i novih tehnologija. Istaknula je i izazove u sektoru vezane uz buduću održivost tržišta poštanskih usluga, dok je Valentina Cvitković naglasila važnost edukacije korisnika. Mario Horak predstavio je inicijative Hrvatske pošte u smanjenju ugljičnog otiska kroz zelene tehnologije, Marcel Majsan osvrnuo se na izazove koje globalne platforme predstavljaju za domaće tvrtke, a Snježana Stanić predstavila je rezultate istraživanja o navikama potrošača. Kao zaključak čitavog panela Andrej Sardelić istaknuo je važnost stalne prilagodbe tržišta poštanskih usluga novim tehnologijama i promjenjivim potrebama korisnika, naglašavajući potrebu za kontinuiranom suradnjom svih dionika u sektoru.

Fotogalerija

Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:

Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM)

Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: www.hakom.hr

O Hakom-u

HAKOM - Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištima elektroničkih komunikacija te poštanskih i željezničkih usluga. HAKOM štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora usluga po prihvatljivim cijenama, određuje održive konkurentne uvjete operatorima, davateljima poštanskih usluga i željezničkim prijevoznicima uz pravedne uvjete za povrat ulaganja te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kakvoći života u RH primjenom suvremenih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija te željezničkih i poštanskih usluga, podržavanje rasta ulaganja i inovacija u tržišta, učinkovita uporaba ograničenih resursa, ubrzani rast širokopojasnih usluga, velika ponude komunikacijskih, željezničkih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, određivanje i ugradnja učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih stručnosti i znanja u području reguliranja tržišta.