Provedeno redovno savjetovanje o zadovoljstvu korištenja usluge željezničkog prijevoza
ZAGREB, 10. ožujka 2025. - Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM) je sukladno članku 27. Zakona o regulaciji tržišta željezničkih usluga i zaštiti prava putnika u željezničkom prijevozu (NN br. 104/17 i 31/25), provela redovito savjetovanje kako bi se ispitalo zadovoljstvo korisnika uslugom željezničkog prijevoza.
Savjetovanje je provedeno anketiranjem korisnika željezničkog prijevoza putem predefiniranih online upitnika, koji su bili javno objavljeni i dostupni korisnicima željezničkog prijevoza tijekom rujna, listopada i studenoga 2024. Korisnici usluga ocjenjivali su pristupačnost prijevoza, dostupnost informacija, kvalitetu usluge prijevoza te uslužnost prijevoznika, upravitelja kolodvora i operatora uslužnih objekata.
U Republici Hrvatskoj tijekom 2024. godine djelovalo je 19 teretnih prijevoznika (13 aktivnih) i dva željeznička putnička prijevoznika (jedan aktivan).
U zaključcima provedenih savjetovanja definirane su smjernice o nedostacima usluge željezničkog prijevoza putnika i tereta, ali isto tako i prednosti koje željeznički prijevoz ima. Sve navedeno može prijevoznicima, upravitelju kolodvora i operatorima uslužnih objekata predstavljati smjernice za poboljšanja njihovih usluga. Detaljne analize provedenih istraživanja mogu se vidjeti na niže navedenim poveznicama.
Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:
Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM)
- Ulica Roberta Frangeša-Mihanovića 9
- 10110 Zagreb
- Tel: +385(0)1 700 70 07
- Faks: +385(0)1 700 70 70
Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: www.hakom.hr
O Hakom-u
HAKOM - Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištima elektroničkih komunikacija te poštanskih i željezničkih usluga. HAKOM štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora usluga po prihvatljivim cijenama, određuje održive konkurentne uvjete operatorima, davateljima poštanskih usluga i željezničkim prijevoznicima uz pravedne uvjete za povrat ulaganja te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kakvoći života u RH primjenom suvremenih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija te željezničkih i poštanskih usluga, podržavanje rasta ulaganja i inovacija u tržišta, učinkovita uporaba ograničenih resursa, ubrzani rast širokopojasnih usluga, velika ponude komunikacijskih, željezničkih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, određivanje i ugradnja učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih stručnosti i znanja u području reguliranja tržišta.