Rast na tržištu poštanskih usluga
ZAGREB, 13. prosinca 2022. – U trećem tromjesečju 2022. na poštanskom tržištu zabilježen je rast gotovo svih segmenata tržišta. Ukupan broj poštanskih usluga veći je za 3,4 posto u odnosu na prethodno tromjesečje i za 5,1 posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine. Veći broj usluga rezultat je više prenesenih pismovnih pošiljaka i paketa, pri čemu je pismovnih pošiljaka bilo 5,5 posto više nego u trećem tromjesečju 2021., a paketa oko 9 posto. Pismovne pošiljke prema količini obavljenih usluga imaju najveći udjel na tržištu, 79,9 posto, slijede paketi s udjelom od 12,5 posto, a ostatak čine tiskanice.
Broj usluga u međunarodnom poštanskom prometu od početka godine sve je veći te je u trećem tromjesečju bilo za oko milijun usluga više nego u prvom tromjesečju uz rast od 27 posto. Predviđa se nastavak ovakvog trenda.
Veći broj ostvarenih usluga pozitivno je utjecao i na ostvarene prihode, koji su za 10,6 posto veći nego u istom razdoblju prethodne godine. Na povećanje prihoda, između ostaloga, utjecalo je i više obavljenih usluga s dodanom vrijednosti (ekspresnih pošiljaka), kojih je bilo 14 posto više.
Na kraju trećeg tromjesečja poštanske usluge u Republici Hrvatskoj pružalo je 24 davatelja od kojih je HP-Hrvatska pošta d.d. najveći s udjelom od 87,7 posto prema količini ostvarenih usluga i udjelom od 57,7 posto u ukupnim prihodima.
Podaci o tržištu poštanskih usluga u trećem tromjesečju dostupni su na internetskoj stranici Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (HAKOM-a) na poveznici.
Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:
Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM)
- Ulica Roberta Frangeša-Mihanovića 9
- 10110 Zagreb
- Tel: +385(0)1 700 70 07
- Faks: +385(0)1 700 70 70
Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: www.hakom.hr
O Hakom-u
HAKOM - Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištima elektroničkih komunikacija te poštanskih i željezničkih usluga. HAKOM štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora usluga po prihvatljivim cijenama, određuje održive konkurentne uvjete operatorima, davateljima poštanskih usluga i željezničkim prijevoznicima uz pravedne uvjete za povrat ulaganja te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kakvoći života u RH primjenom suvremenih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija te željezničkih i poštanskih usluga, podržavanje rasta ulaganja i inovacija u tržišta, učinkovita uporaba ograničenih resursa, ubrzani rast širokopojasnih usluga, velika ponude komunikacijskih, željezničkih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, određivanje i ugradnja učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih stručnosti i znanja u području reguliranja tržišta.