Preskočite na glavni sadržaj
HR
Vijesti

Rekordan rast prihoda u Q1 2024 unatoč smanjenju broja usluga

Tržište poštanskih usluga postiglo je rekordne tromjesečne prihode od 86,69 milijuna eura, što predstavlja rast od 22,4 posto u usporedbi s prethodnom godinom.

ZAGREB. 18. lipnja 2024. - Na tržištu poštanskih usluga u Republici Hrvatskoj u prvom je tromjesečju 2024. od obavljanja poštanskih usluga ostvaren rekordan prihod u jednom tromjesečju koji je iznosio 86,69 milijuna eura, što predstavlja rast od 22,4 posto u usporedbi s istim razdobljem prošle godine. Povećanje prihoda je ostvarenje većeg broja usluga s dodanom vrijednosti (ekspresne usluge) kojih je bilo za oko 23 posto više nego u istom razdoblju prethodne godine, a dijelom i povećanja cijena jednog dijela usluga iz opsega univerzalne usluge.

Unatoč rastu prihoda, ukupan broj poštanskih usluga pao je na 65,1 milijun, što predstavlja pad od 2,1 posto u odnosu na prvo tromjesečje 2023. godine. Ovaj pad uglavnom je uzrokovan smanjenjem broja pismovnih pošiljki za šest posto, odnosno tri milijuna manje nego prošle godine. Istovremeno, broj paketa je porastao za 25 posto, pri čemu paketi sada čine gotovo 16 posto ukupnog tržišta.

Međunarodne poštanske usluge zadržale su uzlazni trend te je ostvareno oko 25 posto više usluga nego u istom razdoblju lani.

Na kraju prvog tromjesečja 2024. na tržištu je bilo aktivno 23 davatelja poštanskih usluga, što je jedan manje nego na kraju 2023. godine. Najveći davatelj usluga, HP-Hrvatska pošta d.d., zadržao je udio od 85 posto u broju obavljenih usluga i 58,8 posto u ostvarenim prihodima.

Podaci o tržištu poštanskih usluga u trećem tromjesečju dostupni su na internetskoj stranici Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (HAKOM-a) na poveznici.

Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:

Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM)

Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: www.hakom.hr

O Hakom-u

HAKOM - Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištima elektroničkih komunikacija te poštanskih i željezničkih usluga. HAKOM štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora usluga po prihvatljivim cijenama, određuje održive konkurentne uvjete operatorima, davateljima poštanskih usluga i željezničkim prijevoznicima uz pravedne uvjete za povrat ulaganja te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kakvoći života u RH primjenom suvremenih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija te željezničkih i poštanskih usluga, podržavanje rasta ulaganja i inovacija u tržišta, učinkovita uporaba ograničenih resursa, ubrzani rast širokopojasnih usluga, velika ponude komunikacijskih, željezničkih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, određivanje i ugradnja učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih stručnosti i znanja u području reguliranja tržišta.