Preskočite na glavni sadržaj
Vijesti

Tržište elektroničkih komunikacija bilježi rast – više od 40 posto korisnika na VHCN mrežama

Tržište bilježi rast prihoda od 4,6 posto uz značajno povećanje broja korisnika na mrežama s vrlo velikim kapacitetom (VHCN)
 
Zagreb, 25. lipnja 2024. - Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM) objavila je najnovije tržišne pokazatelje za elektroničke komunikacije za prvi kvartal 2024. godine. Ukupni prihodi na tržištu elektroničkih komunikacija iznosili su 423,6 milijuna EUR, što predstavlja rast od 4,6% u odnosu na prošlu godinu. Prihodi od usluga putem pokretnih mreža porasli su za 5,8 posto, dok su prihodi od usluga putem nepokretnih mreža porasli za 2,6 posto.
 
TELEFONSKE USLUGE
Na tržištu telefonskih usluga u pokretnoj mreži raste broj korisnika, kao i maloprodajnih prihoda. Ako se promatra isto razdoblje prošle godine, broj svih korisnika veći je za 2,2 posto i iznosi 4.553.953 dok su ukupni maloprodajni prihodi porasli za 10,8 posto na 124 milijuna EUR unatoč padu odlaznog prometa za 2,8 posto. Roaming promet istodobno je bio niži za 7,3 posto.
Telefonske usluga u nepokretnoj mreži nastavljaju s trendom pada broja korisnika, prometa i prihoda. U odnosu na prvi kvartal prošle godine broj korisnika smanjen je za 1,72 posto i iznosi 1.109.776, odlazni promet manji je za 15,43 posto, a prihodi su niži 5,2 posto s ukupno ostvarenih 29,4 milijuna EUR.
 
USLUGE PRISTUPA INTERNETU
Tržišta interneta u pokretnoj, nepokretnoj i satelitskoj mreži nastavljaju rasti. Ukupni prihod od pristupa internetu u prvom kvartalu iznosio je 191,4 milijun EUR i rastao je za 9,4 posto u godini dana. Najveći udio čini pristup putem pokretnih mreža, čiji je prihod porastao za 8,2 posto na 134 milijuna EUR, a broj svih korisnika za 3,5 posto na 5.463.778.
Satelitske komunikacije tek uzimaju komercijalni zamah te je broj korisnika relativno malen i iznosi 2081, ali raste po godišnjoj stopi od 185 posto. Prihod od ove usluge u prvom kvartalu 2024. godine iznosio je 243 tisuće EUR i rastao po stopi od 220 posto.
U nepokretnoj mreži rastu i broj priključaka i prihodi. Ukupno 1.120.888 nepokretnih priključaka krajem prvog tromjesečja rezultat su rasta od 3,6 posto u godinu dana, a prihod je povećan 12,1 posto na 57,2 milijuna EUR. Nastavljena je migracija korisnika na priključke svjetlovodne tehnologije uz godišnju stopu rasta od gotovo 36 posto, a pritom pada broj priključaka na bakrenoj infrastrukturi za 5,5 posto. Time udio korisnika VHCN širokopojasnih priključaka u ukupnom broju priključaka iznosi 40,6 posto. S rastom broja VHCN priključaka rastu i brzine. Tako je udio korisnika koji imaju ugovorene brzine 100 Mbit/s ili više povećan na 41,9 posto.
 
NAPLATNA TELEVIZIJA
Na tržištu naplatne televizije u prvom tromjesečju povećani su prihodi i narastao je broj priključaka. U odnosu na isto razdoblje 2023. godine prihodi su viši za 3,9 posto i iznose 32,9 milijuna EUR, a priključaka je više za 1,5 posto i ima ih 922.032. Najzastupljeniji su i dalje priključci putem IPTV tehnologije (54,10%), ali najveći rast ostvaruju OTT usluge sa stopom rasta broja priključaka od 38,7 posto.
 
Podaci za 1. tromjesečje 2024. godine mogu se naći na poveznici.

Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:

Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM)

Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: www.hakom.hr

O Hakom-u

HAKOM - Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištima elektroničkih komunikacija te poštanskih i željezničkih usluga. HAKOM štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora usluga po prihvatljivim cijenama, određuje održive konkurentne uvjete operatorima, davateljima poštanskih usluga i željezničkim prijevoznicima uz pravedne uvjete za povrat ulaganja te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kakvoći života u RH primjenom suvremenih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija te željezničkih i poštanskih usluga, podržavanje rasta ulaganja i inovacija u tržišta, učinkovita uporaba ograničenih resursa, ubrzani rast širokopojasnih usluga, velika ponude komunikacijskih, željezničkih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, određivanje i ugradnja učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih stručnosti i znanja u području reguliranja tržišta.