HAKOM poziva na prijave neželjenih SMS poruka
PRIOPĆENJE ZA MEDIJE
Zbog povećanog broja neželjenih elektroničkih SMS poruka sa sadržajem neprimjerenim djeci i maloljetnicima, HAKOM je u suradnji sa sva tri operatora mreža pokretnih komunikacija uspostavio novi postupak sprječavanja ove pojave.
Svi građani mogu prijaviti neželjenu promidžbenu SMS poruku na za to uspostavljenoj centralnoj adresi elektroničke pošte nezeljeni.sms@hakom.hr. U prijavi treba navesti broj s kojeg poruka poslana, datum i vrijeme primitka poruke, ime i prezime te broj primatelja poruke, kao i sadržaj poruke iz kojeg je vidljivo da se radi o oglašavanju. Ako postoji mogućnost, u privitku prijave se može poslati i slika zaslona telefona s tekstom primljene poruke te informacijama o broju pošiljatelja i vremenu primitka poruke.
Više o neželjenim elektroničkim komunikacijama može se pronaći na https://www.hakom.hr/default.aspx?id=1394
# # #
Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:
Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije (HAKOM)
Ulica Roberta Frangeša Mihanovića 9
10110 Zagreb
Tel. + 385 (0)1 700 70 07
Fax. + 385 (0)1 700 70 70
Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: https://www.hakom.hr
Za postavljanje pitanja potrebna je registracija.
O HAKOM-u:
Zbog povećanog broja neželjenih elektroničkih SMS poruka sa sadržajem neprimjerenim djeci i maloljetnicima, HAKOM je u suradnji sa sva tri operatora mreža pokretnih komunikacija uspostavio novi postupak sprječavanja ove pojave.
ZAGREB, 29. studenoga 2013. – Zbog čestih primjera kršenja Zakona o elektroničkim komunikacijama, odnosno odredbi o neželjenim elektroničkim komunikacijama, putem slanja SMS poruka čiji je sadržaj neprimjeren djeci i maloljetnicima, HAKOM je u dogovoru sa sva tri operatora mreža pokretnih komunikacija dogovorio brži postupak sprječavanja ove nezakonite pojave. Poruke znaju biti izrazito vulgarne te uglavnom predstavljaju promidžbu za razne usluge s posebnom tarifom, a zabilježeni su i slučajevi kada su takve poruke dobila i djeca.
S obzirom na to da svaka promidžba putem SMS-a bez prethodne privole fizičke osobe-korisnika predstavlja zlouporabu, HAKOM i operatori mreža pokretnih komunikacija će svaki broj, za koji se ukaže da su s njega slane promidžbene poruke bez privole korisnika, u najkraćem roku trajno blokirati.Svi građani mogu prijaviti neželjenu promidžbenu SMS poruku na za to uspostavljenoj centralnoj adresi elektroničke pošte nezeljeni.sms@hakom.hr. U prijavi treba navesti broj s kojeg poruka poslana, datum i vrijeme primitka poruke, ime i prezime te broj primatelja poruke, kao i sadržaj poruke iz kojeg je vidljivo da se radi o oglašavanju. Ako postoji mogućnost, u privitku prijave se može poslati i slika zaslona telefona s tekstom primljene poruke te informacijama o broju pošiljatelja i vremenu primitka poruke.
# # #
Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:
Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije (HAKOM)
Ulica Roberta Frangeša Mihanovića 9
10110 Zagreb
Tel. + 385 (0)1 700 70 07
Fax. + 385 (0)1 700 70 70
Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: https://www.hakom.hr
Za postavljanje pitanja potrebna je registracija.
O HAKOM-u:
HAKOM (www.hakom.hr) - Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištu elektroničkih komunikacija i poštanskih usluga. Agencija štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora raznolikih komunikacijskih i poštanskih usluga po prihvatljivim cijenama, definira održive konkurentne uvjete operatorima i davateljima usluga uz pravedne uvjete za povrat investicija te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kvaliteti života u RH upotrebom modernih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija i poštanskih usluga, podržavanje rasta investicija i inovacija u tržište elektroničkih komunikacija i poštanskih usluga, osiguravanje učinkovitog korištenja ograničenih resursa, ubrzanje rasta širokopojasnih proizvoda i usluga, osiguravanje pristupačne ponude komunikacijskih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, definiranje i implementiranje učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih kompetencija reguliranja tržišta.