Od 1. siječnja minimalna brzina prijenosa podataka iznosit će najmanje 4 Mbit/s, socijalno ugroženi građani imat će 50% jeftiniji internet i više od 50% povoljniju telefonsku uslugu
Prvog dana 2020. stupa na snagu izmjena Pravilnika o univerzalnim uslugama u elektroničkim komunikacijama, prema kojoj je HT d.d., kao operator univerzalne usluge, obvezan omogućiti fizičkim i pravnim osobama brzinu prijenosa podataka od najmanje 4 Mbit/s, po cijenama na koje je HAKOM ove srijede, 27. studenoga, dao prethodno odobrenje.
Nova korisnička prava vrijede od 1. siječnja 2020., kada stupa na snagu izmjena Pravilnika o univerzalnim uslugama u elektroničkim komunikacijama, prema kojoj je Hrvatski Telekom d.d. (HT), kao operator univerzalne usluge, obvezan omogućiti fizičkim i pravnim osobama brzinu prijenosa podataka od najmanje 4 Mbit/s, po cijenama na koje je Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM) danas dala prethodno odobrenje. Detalji ove odluke HAKOM-a dostupni su na poveznici.
Posebni maloprodajni paket brzine prijenosa podataka od najmanje 4 Mbit/s HT je obvezan na zahtjev omogućiti svakom krajnjem korisniku na području RH na nepokretnoj lokaciji, kojemu u trenutku podnošenja zahtjeva HT, kao operator univerzalne usluge, ne može omogućiti neki od standardnih paketa iz njegove ponude. Navedeni paket HT je obvezan omogućiti i socijalno ugroženoj skupini krajnjih korisnika, s popustom od 50%, bez obzira ima li mogućnost korisniku pružiti neki od standardnih paketa. Preostali popusti i pogodnosti, namijenjeni osobama s invaliditetom i drugim posebnim kategorijama krajnjih korisnika, također su definirani odlukom.
S obzirom kako do 31. prosinca 2019. osnovna brzina prijenosa podataka iznosi najmanje 1 Mbit/s, na postojeće krajnje korisnike posebnog maloprodajnog paketa univerzalne usluge MAXnet mini, koji su sklopili ugovor za uslugu zaključno s danom 31. prosinca 2019., i dalje se primjenjuju cijene i uvjeti koji su vrijedili u trenutku potpisa ugovora, sve do podnošenja zahtjeva za brzinu od najmanje 4 Mbit/s. Napominjemo kako je HT obvezan uvjete i cijene univerzalne usluge objaviti na svojoj početnoj internetskoj stranici te se upućuje korisnike postojećih paketa univerzalne usluge pristupa internetu da imaju pravo ostvariti veću brzinu pristupa internetu temeljem posebnog pisanog zahtjeva.
Podsjetimo, univerzalne usluge predstavljaju osnovne usluge u elektroničkim komunikacijama koje moraju biti dostupne svim krajnjim korisnicima usluga po pristupačnoj cijeni na cijelom području RH, na temelju razumnog zahtjeva krajnjeg korisnika, neovisno o njihovoj zemljopisnoj lokaciji. Opseg usluga koje se smatraju univerzalnim uključuje pristup javnoj komunikacijskoj mreži i telefonskim uslugama na nepokretnoj lokaciji te djelotvoran pristup internetu, postavljanje javnih telefonskih govornica, posebne cjenovne sustave prilagođene potrebama socijalno ugroženih skupina korisnika te posebne mjere za osobe s invaliditetom.
# # #
Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:
Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM)
Ulica Roberta Frangeša Mihanovića 9
10110 Zagreb
Tel. + 385 (0)1 700 70 07
Fax. + 385 (0)1 700 70 70
Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: http://www.hakom.hr
O HAKOM-u:
For additional information please contact:
Croatian Regulatory Authority for Network Industries (HAKOM)
- Roberta Frangeša-Mihanovića 9 Street
- 10110 Zagreb, Croatia
- Tel. + 385 (0) 1 700 70 07
- Fax + 385 (0)1 700 70 70
Media inquiries can be submitted online using HAKOM’s official website: www.hakom.hr
About Hakom
HAKOM - Croatian Regulatory Authority for Network Industries – ensures preconditions for a fair market competition, stable growth and environment for innovations in the electronic communications and postal services market. HAKOM protects users’ interests and the possibility of choice among various communications and postal services at affordable prices, defines sustainable competitive conditions for operators and service providers under fair conditions for return on investment, and provides support to economic growth, public services and the quality of life in the Republic of Croatia by using modern technologies. HAKOM’ strategic goals are: to promote regulation of the electronic communications and postal services market, to support growth of investments and innovations in the electronic communications and postal services market, to provide efficient use of limited resources, to accelerate the growth of broadband products and services, to provide affordable offers of communications and postal services, to provide protection and informing of users, to build an efficient and comprehensive information system, to define and implement efficient processes, and to acquire multi-disciplinary expertise in market regulation.