Preskočite na glavni sadržaj
HR
Vijesti

Hrvatske mobilne mreže i dalje izvrsne

Neovisno mjrenje kvalitete sve tri hrvatske mobilne mreže pokazalo je odlične rezultate. Sva tri operatora bolja su od prosjeka EU-a.
 
ZAGREB, 16. svibnja 2024.HAKOM je u suradnji s tvrtkom Commsquare obavio neovisna mjerenja kvalitete hrvatskih mobilnih mreža u gradskim i prigradskim naseljima te na cestama i autocestama početkom 2024. godine. Mjernom kampanjom bio je obuhvaćen 31 grad te približno 5000 km hrvatskih cesta i autocesta. Testiranje je provedeno na prostoru na kojemu živi oko dva milijuna stanovnika, odnosno preko 50 posto ukupne populacije Hrvatske.
 
Mjerenje je pokazalo je da su A1 Hrvatska, Hrvatski Telekom i Telemach Hrvatska poboljšali svoje mobilne mreže u zadnjih godinu dana te su one i dalje vrlo dobre ili izvrsne u usporedbi s ostalim operatorima iz EU-a. Najvažniji pokazatelji kod sve tri mreže su izvrsni: glasovni i Whatsapp pozivi imaju postotak uspješnosti uspostave poziva od 99 posto, kao i preuzimanje datoteka ili učitavanje internetskih stranica. Najviša izmjerena prosječna download brzina interneta iznad je 370Mbit/s (najniža izmjerena prosječna je 211 Mbit/s), dok je najviša prosječna upload brzina 54 Mbit/s (najniža 36,5 Mbit/s).
 
Ovo je druga godina za redom u kojoj HAKOM neovisno mjeri kvalitetu hrvatskih mobilnih mreža, a detaljni mjerni rezultati svake od mreža dodatno se dijele s pojedinim operatorom da bi lakše mogli planirati i optimizirati vlastite mreže.
 
Mjerno izvješće iz 2024. godine nalazi se na sljedećoj poveznici. Zbog različitih mjernih parametara rezultati mjerenja iz 2023. godine nisu usporedivi s ovogodišnjim mjerenjima.

Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:

Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM)

Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: www.hakom.hr

O Hakom-u

HAKOM - Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištima elektroničkih komunikacija te poštanskih i željezničkih usluga. HAKOM štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora usluga po prihvatljivim cijenama, određuje održive konkurentne uvjete operatorima, davateljima poštanskih usluga i željezničkim prijevoznicima uz pravedne uvjete za povrat ulaganja te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kakvoći života u RH primjenom suvremenih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija te željezničkih i poštanskih usluga, podržavanje rasta ulaganja i inovacija u tržišta, učinkovita uporaba ograničenih resursa, ubrzani rast širokopojasnih usluga, velika ponude komunikacijskih, željezničkih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, određivanje i ugradnja učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih stručnosti i znanja u području reguliranja tržišta.