Hrvatske mobilne mreže i dalje izvrsne
ZAGREB, 16. svibnja 2024. - HAKOM je u suradnji s tvrtkom Commsquare obavio neovisna mjerenja kvalitete hrvatskih mobilnih mreža u gradskim i prigradskim naseljima te na cestama i autocestama početkom 2024. godine. Mjernom kampanjom bio je obuhvaćen 31 grad te približno 5000 km hrvatskih cesta i autocesta. Testiranje je provedeno na prostoru na kojemu živi oko dva milijuna stanovnika, odnosno preko 50 posto ukupne populacije Hrvatske.
Mjerenje je pokazalo je da su A1 Hrvatska, Hrvatski Telekom i Telemach Hrvatska poboljšali svoje mobilne mreže u zadnjih godinu dana te su one i dalje vrlo dobre ili izvrsne u usporedbi s ostalim operatorima iz EU-a. Najvažniji pokazatelji kod sve tri mreže su izvrsni: glasovni i Whatsapp pozivi imaju postotak uspješnosti uspostave poziva od 99 posto, kao i preuzimanje datoteka ili učitavanje internetskih stranica. Najviša izmjerena prosječna download brzina interneta iznad je 370Mbit/s (najniža izmjerena prosječna je 211 Mbit/s), dok je najviša prosječna upload brzina 54 Mbit/s (najniža 36,5 Mbit/s).
Ovo je druga godina za redom u kojoj HAKOM neovisno mjeri kvalitetu hrvatskih mobilnih mreža, a detaljni mjerni rezultati svake od mreža dodatno se dijele s pojedinim operatorom da bi lakše mogli planirati i optimizirati vlastite mreže.
Mjerno izvješće iz 2024. godine nalazi se na sljedećoj poveznici. Zbog različitih mjernih parametara rezultati mjerenja iz 2023. godine nisu usporedivi s ovogodišnjim mjerenjima.
For additional information please contact:
Croatian Regulatory Authority for Network Industries (HAKOM)
- Roberta Frangeša-Mihanovića 9 Street
- 10110 Zagreb, Croatia
- Tel. + 385 (0) 1 700 70 07
- Fax + 385 (0)1 700 70 70
Media inquiries can be submitted online using HAKOM’s official website: www.hakom.hr
About Hakom
HAKOM - Croatian Regulatory Authority for Network Industries – ensures preconditions for a fair market competition, stable growth and environment for innovations in the electronic communications and postal services market. HAKOM protects users’ interests and the possibility of choice among various communications and postal services at affordable prices, defines sustainable competitive conditions for operators and service providers under fair conditions for return on investment, and provides support to economic growth, public services and the quality of life in the Republic of Croatia by using modern technologies. HAKOM’ strategic goals are: to promote regulation of the electronic communications and postal services market, to support growth of investments and innovations in the electronic communications and postal services market, to provide efficient use of limited resources, to accelerate the growth of broadband products and services, to provide affordable offers of communications and postal services, to provide protection and informing of users, to build an efficient and comprehensive information system, to define and implement efficient processes, and to acquire multi-disciplinary expertise in market regulation.