Na hrvatskom tržištu poštanskih usluga rastu prihodi od paketskih usluga
ZAGREB, 13. rujna 2023. – Tržište poštanskih usluga u Republici Hrvatskoj snažno je raslo u drugom kvartalu 2023., a značajan porast broja paketskih usluga rezultirao je i rekordnim prihodom od 74,5 milijuna eura. Rast prihoda na godišnjoj razini iznosio je 7,4 posto i povezan je s devetpostotnim povećanjem broja dostavljenih paketa, kojih je bilo gotovo devet milijuna.
Ukupan broj poštanskih pošiljaka, u koji spadaju pisma, paketi i tiskanice, iznosio je preko 65 milijuna te je u ovom tromjesečju rastao zbog više paketa, koji su uspjeli nadoknaditi manje poslanih pisama i tiskanica. Najveći udjel prema vrsti pošiljaka i dalje imaju pisma sa 78,5 posto, slijede paketi s rekordnim udjelom od 13,7 posto, a preostali dio su tiskanice.
U međunarodnom prometu vidljiva je normalizacija i povećan broj usluga te je u drugom tromjesečju ove godine ostvareno oko 10 posto više usluga nego u istom razdoblju lani, a međunarodni promet čini 7,1 posto usluga na ukupnom tržištu.
Broj davatelja poštanskih usluga ostao je nepromijenjen te je na kraju drugog tromjesečja usluge pružalo njih 22. Najveći davatelj je HP-Hrvatska pošta d.d. s udjelom od 58,2 posto prema prihodima na tržištu i udjelom od 87,2 posto prema broju ostvarenih usluga.
Podaci o tržištu poštanskih usluga u drugom tromjesečju dostupni su na internetskoj stranici Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (HAKOM-a) na poveznici.
Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:
Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM)
- Ulica Roberta Frangeša-Mihanovića 9
- 10110 Zagreb
- Tel: +385(0)1 700 70 07
- Faks: +385(0)1 700 70 70
Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: www.hakom.hr
O Hakom-u
HAKOM - Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištima elektroničkih komunikacija te poštanskih i željezničkih usluga. HAKOM štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora usluga po prihvatljivim cijenama, određuje održive konkurentne uvjete operatorima, davateljima poštanskih usluga i željezničkim prijevoznicima uz pravedne uvjete za povrat ulaganja te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kakvoći života u RH primjenom suvremenih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija te željezničkih i poštanskih usluga, podržavanje rasta ulaganja i inovacija u tržišta, učinkovita uporaba ograničenih resursa, ubrzani rast širokopojasnih usluga, velika ponude komunikacijskih, željezničkih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, određivanje i ugradnja učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih stručnosti i znanja u području reguliranja tržišta.