Preskočite na glavni sadržaj
Vijesti

Nastavlja se rastuća potražnja za paketskim uslugama i u trećem tromjesečju 2024.

Paketske usluge bilježe porast veći od 20 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine 
 
ZAGREB, 16. prosinca 2024. - Na tržištu poštanskih usluga u Republici Hrvatskoj nastavljen je stabilan rast broja paketskih usluga i u trećem tromjesečju ove godine. U tom je razdoblju ukupno ostvareno 11,4 milijuna paketskih usluga, što predstavlja povećanje od 20,4 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine, a 4,4 posto u odnosu na prethodno tromjesečje.

Povećanje broja paketa rezultiralo je i povećanim udjelom paketskih usluga na tržištu koji je narastao na 19 posto, što je povećanje od 3,2 postotna poena u odnosu na isto razdoblje prethodne godine, čime je postignut najveći udjel do sada. Istovremeno, smanjen je broj pisama i tiskanica, što je u skladu s globalnim trendovima u poštanskom sektoru.

Povećana potražnja za paketskim uslugama, potaknuta rastom internetske trgovine, očekuje se i u nadolazećem razdoblju. Osim toga, rast broja paketa imao je pozitivan utjecaj na ukupne prihode od poštanskih usluga, koji su u trećem tromjesečju 2024. iznosili 93 milijuna eura, što predstavlja povećanje od gotovo 22 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

Također, zabilježeno je i povećanje broja prekograničnih usluga, koje su porasle za 14 posto u odnosu na treće tromjesečje 2023., te sada čine 9,4 posto ukupnog prometa, što je najveći udjel u posljednjih nekoliko tromjesečja.

Na tržištu poštanskih usluga u Republici Hrvatskoj aktivna su 23 davatelja usluga, a HP-Hrvatska pošta d.d. zadržala je dominantnu poziciju s udjelom od gotovo 54 posto prema prihodima i 82,6 posto prema broju ostvarenih usluga.

Podaci o tržištu poštanskih usluga u trećem tromjesečju dostupni su na mrežnoj stranici Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (HAKOM-a) na poveznici.

Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:

Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM)

Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: www.hakom.hr

O Hakom-u

HAKOM - Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištima elektroničkih komunikacija te poštanskih i željezničkih usluga. HAKOM štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora usluga po prihvatljivim cijenama, određuje održive konkurentne uvjete operatorima, davateljima poštanskih usluga i željezničkim prijevoznicima uz pravedne uvjete za povrat ulaganja te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kakvoći života u RH primjenom suvremenih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija te željezničkih i poštanskih usluga, podržavanje rasta ulaganja i inovacija u tržišta, učinkovita uporaba ograničenih resursa, ubrzani rast širokopojasnih usluga, velika ponude komunikacijskih, željezničkih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, određivanje i ugradnja učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih stručnosti i znanja u području reguliranja tržišta.