Od danas je u primjeni Uredba (EU) br. 2021/782 o pravima i obvezama putnika u željezničkom prijevozu
ZAGREB, 7. lipnja 2023. - Europska unija je donijela Uredbu (EU) 2021/782 Europskog parlamenta i Vijeća od 29. travnja 2021. o pravima i obvezama putnika u željezničkom prijevozu, koja ima za cilj jačanje prava i zaštitu putnika u željezničkom prijevozu.
U okviru zajedničke prometne politike važno je štititi korisnička prava putnika u željezničkom prijevozu, poboljšati kvalitetu i djelotvornost usluga željezničkog prijevoza putnika kako bi se povećao udio željezničkog putničkog prijevoza u odnosu na druge načine prijevoza.
Djelotvorna zaštita prava putnika i poticanje putovanja željeznicom uključuje:
- nediskriminaciju među putnicima u pogledu uvjeta prijevoza i prodaje karata,
- odgovornost željezničkih putničkih prijevoznika i njihovih obaveza u pogledu osiguranja putnika i prtljage,
- prava putnika u slučaju nesreće, poremećaja u prometu, kao što su otkazivanje putovanja ili kašnjenje, uključujući pravo putnika na naknadu,
- minimalne i točne informacije, uključujući informacije o prodaji karata, a koje se putnicima moraju pružiti pravodobno i u pristupačnom obliku,
- nediskriminacije osoba s invaliditetom i osoba sa smanjenom pokretljivošću te pomoć tim osobama.
Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:
Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM)
- Ulica Roberta Frangeša-Mihanovića 9
- 10110 Zagreb
- Tel: +385(0)1 700 70 07
- Faks: +385(0)1 700 70 70
Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: www.hakom.hr
O Hakom-u
HAKOM - Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištima elektroničkih komunikacija te poštanskih i željezničkih usluga. HAKOM štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora usluga po prihvatljivim cijenama, određuje održive konkurentne uvjete operatorima, davateljima poštanskih usluga i željezničkim prijevoznicima uz pravedne uvjete za povrat ulaganja te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kakvoći života u RH primjenom suvremenih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija te željezničkih i poštanskih usluga, podržavanje rasta ulaganja i inovacija u tržišta, učinkovita uporaba ograničenih resursa, ubrzani rast širokopojasnih usluga, velika ponude komunikacijskih, željezničkih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, određivanje i ugradnja učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih stručnosti i znanja u području reguliranja tržišta.