Preskočite na glavni sadržaj
Vijesti

Od danas je u primjeni Uredba (EU) br. 2021/782 o pravima i obvezama putnika u željezničkom prijevozu

Uredba, koja ima za cilj jačanje prava i zaštitu putnika u željezničkom prijevozu, primjenjuje se od 7. lipnja u svim zemljama članicama EU-a.

ZAGREB, 7. lipnja 2023. - Europska unija je donijela Uredbu (EU) 2021/782 Europskog parlamenta i Vijeća od 29. travnja 2021. o pravima i obvezama putnika u željezničkom prijevozu, koja ima za cilj jačanje prava i zaštitu putnika u željezničkom prijevozu.

U okviru zajedničke prometne politike važno je štititi korisnička prava putnika u željezničkom prijevozu, poboljšati kvalitetu i djelotvornost usluga željezničkog prijevoza putnika kako bi se povećao udio željezničkog putničkog prijevoza u odnosu na druge načine prijevoza.

Djelotvorna zaštita prava putnika i poticanje putovanja željeznicom uključuje:
  • nediskriminaciju među putnicima u pogledu uvjeta prijevoza i prodaje karata,
  • odgovornost željezničkih putničkih prijevoznika i njihovih obaveza u pogledu osiguranja putnika i prtljage,
  • prava putnika u slučaju nesreće, poremećaja u prometu, kao što su otkazivanje putovanja ili kašnjenje, uključujući pravo putnika na naknadu,
  • minimalne i točne informacije, uključujući informacije o prodaji karata, a koje se putnicima moraju pružiti pravodobno i u pristupačnom obliku,
  • nediskriminacije osoba s invaliditetom i osoba sa smanjenom pokretljivošću te pomoć tim osobama.
U svim državama Europske unije Uredba se primjenjuje od 7. lipnja 2023.

Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:

Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM)

Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: www.hakom.hr

O Hakom-u

HAKOM - Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištima elektroničkih komunikacija te poštanskih i željezničkih usluga. HAKOM štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora usluga po prihvatljivim cijenama, određuje održive konkurentne uvjete operatorima, davateljima poštanskih usluga i željezničkim prijevoznicima uz pravedne uvjete za povrat ulaganja te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kakvoći života u RH primjenom suvremenih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija te željezničkih i poštanskih usluga, podržavanje rasta ulaganja i inovacija u tržišta, učinkovita uporaba ograničenih resursa, ubrzani rast širokopojasnih usluga, velika ponude komunikacijskih, željezničkih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, određivanje i ugradnja učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih stručnosti i znanja u području reguliranja tržišta.