Preskočite na glavni sadržaj
Vijesti

Rekordan broj paketa na tržištu poštanskih usluga

U posljednjem tromjesečju 2022. ostvareno je 8,9 milijuna paketskih usluga, što je najveći broj tih usluga do sada u jednom tromjesečju.
 
ZAGREB, 10. ožujka 2023. – Na tržištu poštanskih usluga u Republici Hrvatskoj i u četvrtom tromjesečju prethodne godine nastavljen je trend rasta paketskih usluga. Ukupno je ostvareno 8,9 milijuna usluga, što je za 5,8 posto više nego u prethodnom tromjesečju i 1,6 posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine. Veći broj paketa rezultirao je i povećanjem njihovog udjela na ukupnom tržištu na kojemu paketi zauzimaju preko 13 posto, što je najveći udjel do sada. Istovremeno, smanjen je ukupan broj poštanskih usluga u odnosu na isto razdoblje prethodne godine za 1,9 posto, dok je na godišnjoj razini zabilježen pad ukupnih usluga za 0,5 posto.  
 
U zadnjem tromjesečju zaustavljen je rast usluga u međunarodnom prometu prisutan nekoliko tromjesečja za redom. Ostvareno je ukupno 4,5 milijuna usluga, što je za oko 6 posto manje nego u prethodnom tromjesečju i za 4,5 posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine.

Prihodi od obavljanja poštanskih usluga neprekidno rastu već nekoliko tromjesečja tako da je u četvrtom tromjesečju ostvareno 547 milijuna kuna što je za 0,4 posto više nego u istom razdoblju prethodne godine i za 4 posto u odnosu na prethodno tromjesečje. Na povećanje prihoda najviše je utjecao rast paketskih usluga i usluga s dodanom vrijednosti (ekspresnih pošiljaka) koje su porasle za 7,5 posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine. Prihodi su rasli i na godišnjoj razini te su u 2022. iznosili oko 2,09 milijardi kuna, što predstavlja povećanje za 5,4 posto u odnosu na 2021.                            

Poštanske usluge u Republici Hrvatskoj na kraju 2022. pružalo je 24 davatelja. Najveći davatelj je HP-Hrvatska pošta d.d., koja je u 2022. imala udjel od 87,4 posto po broju ostvarenih usluga i 58,2 posto u ukupnim prihodima.

Podaci o tržištu poštanskih usluga u četvrtom tromjesečju dostupni su na internetskoj stranici Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (HAKOM-a) na poveznici.

Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:

Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM)

Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: www.hakom.hr

O Hakom-u

HAKOM - Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištima elektroničkih komunikacija te poštanskih i željezničkih usluga. HAKOM štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora usluga po prihvatljivim cijenama, određuje održive konkurentne uvjete operatorima, davateljima poštanskih usluga i željezničkim prijevoznicima uz pravedne uvjete za povrat ulaganja te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kakvoći života u RH primjenom suvremenih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija te željezničkih i poštanskih usluga, podržavanje rasta ulaganja i inovacija u tržišta, učinkovita uporaba ograničenih resursa, ubrzani rast širokopojasnih usluga, velika ponude komunikacijskih, željezničkih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, određivanje i ugradnja učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih stručnosti i znanja u području reguliranja tržišta.