Preskočite na glavni sadržaj
News

Paketske usluge značajno utjecale na prihode na domaćem tržištu poštanskih usluga

U 2024. broj dostavljenih paketa bio je veći za 22,6 posto, a u posljednjem tromjesečju godine ostvaren je i rekordan prihod u jednom tromjesečju.
 
ZAGREB, 14. ožujka 2025. - Prema podacima koje je Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM) prikupila od davatelja usluga na tržištu poštanskih usluga, nastavljeni su trendovi koji su na ovom tržištu prisutni već dulje vrijeme. Broj dostavljenih pisama i tiskanica i dalje pada, ali raste broj paketa, odnosno ostvarenih usluga s nekom dodanom vrijednosti. Ukupni prihodi tržišta i dalje rastu, a ovi trendovi očekuju se i ubuduće.
 
Manji broj ukupno obavljenih usluga i rast broja paketa
 
U posljednjem tromjesečju protekle godine ukupno je ostvareno 64,4 milijuna raznih poštanskih usluga što je 1,1 posto manje nego u istom razdoblju prethodne godine. Na godišnjoj razini broj ukupno ostvarenih usluga bio je 254,6 milijuna te je manji za jedan posto. Manjem broju usluga najviše je pridonijelo smanjenje broja poslanih pisama i tiskanica, kojih je na godišnjoj razini 4,5 i 9,8 posto manje. Istovremeno je nastavljen trend rasta broja paketskih usluga koji je bio najizraženiji upravo u zadnjem tromjesečju kad je ostvareno 13,1 miljuna tih usluga, što je najveći broj ove vrste usluga do sada. U odnosu na zadnje tromjesečje 2023. godine broj dostavljenih paketa bio je veći za 22,6 posto, a godišnji rast je približno isti - 22,8 posto. Paketi tako krajem 2024. godine čine preko 20 posto svih dostavljenih poštanskih pošiljaka ili četiri postotna boda više nego godinu ranije. Na veći broj paketa utjecao je prekogranični promet, koji je također rastao. Na godišnjoj razini broj prekograničnih pošiljaka veći je za 13,4 posto, a u odnosu na isto razdoblje 2023. za 1,4 posto.  
 
Rast prihoda
 
Čitavom tržištu prihodi od obavljanja poštanskih usluga u 2024. godini rasli su za 19,5 posto u odnosu na 2023. te je ukupno uprihodovano 368,2 milijuna eura. Samo u četvrtom tromjesečju prošle godine prihod je bio 94,8 milijuna eura i predstavlja rast od 10 posto u odnosu na isto razdoblje 2023. godine. Na veće prihode najviše su utjecale usluge s dodanom vrijednosti poput paketskih usluga, kojih je bilo 22,7 posto više nego u 2023., a manjim dijelom utjecalo je i povećanje cijena dijela poštanskih usluga. 
 
Broj davatelja ostao je isti
 
Poštanske usluge u Republici Hrvatskoj na kraju 2024. pružalo je 23 davatelja od kojih je HP-Hrvatska pošta najveći davatelj s udjelom od 83,3 posto prema broju ostvarenih usluga i 56,9 prema ukupnim prihodima.
 
Podaci o tržištu poštanskih usluga u četvrtom tromjesečju dostupni su na mrežnoj stranici Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (HAKOM-a) na poveznici.
 

For additional information please contact:

Croatian Regulatory Authority for Network Industries (HAKOM)

  • Roberta Frangeša-Mihanovića 9 Street
  • 10110 Zagreb, Croatia
  • Tel. + 385 (0) 1 700 70 07
  • Fax + 385 (0)1 700 70 70

Media inquiries can be submitted online using HAKOM’s official website: www.hakom.hr

About Hakom

HAKOM - Croatian Regulatory Authority for Network Industries – ensures preconditions for a fair market competition, stable growth and environment for innovations in the electronic communications and postal services market. HAKOM protects users’ interests and the possibility of choice among various communications and postal services at affordable prices, defines sustainable competitive conditions for operators and service providers under fair conditions for return on investment, and provides support to economic growth, public services and the quality of life in the Republic of Croatia by using modern technologies. HAKOM’ strategic goals are: to promote regulation of the electronic communications and postal services market, to support growth of investments and innovations in the electronic communications and postal services market, to provide efficient use of limited resources, to accelerate the growth of broadband products and services, to provide affordable offers of communications and postal services, to provide protection and informing of users, to build an efficient and comprehensive information system, to define and implement efficient processes, and to acquire multi-disciplinary expertise in market regulation.